Výhody textové reklamy: Upoutejte jednoduchostí v záplavě blikajících reklam
Pokud jste již někdy uvažovali nad reklamou pro vaši firmu či společnost, pravděpodobně víte, že existuje velmi mnoho způsobů, jak zaujmout nebo získat vašich zákazníků. Od tradičních forem reklamy, až po online marketingové strategie, dnes si rozhodně máte z čeho vybírat.
V současnosti se většina reklam snaží především co nejrychleji upoutat vaši pozornost, což zahrnuje množství pohyblivých prvků, barev, zvuků, jakož i jejich všudypřítomnost. Čistý text konzumenti už prakticky nevidí. Vždyť je nudný a pozornost neupoutá, no ne? Je to však opravdu tak?
Co říkají statistiky
Na marketingovém trhu dnes dominují především internetové reklamy. Pokud vyloučíme Search reklamy od Google, online reklamní svět tvoří zejména bannery, nebo videa. Nicméně, podle průzkumů mají většinou velmi nízkou míru prokliků CTR. Je jich zkrátka příliš mnoho a lidí surfujících po internetu obtěžují.
O nic lepší to není ani s reklamními e-maily či newslettery, jejichž open rate je již žalostně nízký. Nemluvě o tom, jak se maily snadno ztrácejí ve spamech.
Jak je to však s textovou reklamou očištěnou od všech rušivých elementů? Právě absence obrázků, videí a animací zaručuje, že zákazník se v textu neztratí a vaše myšlenka se k němu dostane hned. Právě v dnešní době, kdy jsme doslova zahlceni informacemi, je jednoduchá textová reklama příjemnou změnou, a to i s řadou výhod.
Nicméně, vzhledem k tomu, že neobsahuje žádné grafické prvky, neupoutá oko potencionálního zákazníka na první pohled. Vaše myšlenka musí být stručná, výstižná a originální. Dobrý copywriting je proto základem vašeho úspěchu. Bez obrázků, videí a pouze s minimem interaktivních prvků nebude vašeho zákazníka nic rozptylovat a jeho pozornost se zaměří pouze na to, co mu chcete říct.
SMS marketing pro firmy
Jednou z forem textové reklamy je i SMS marketing, který se v poslední době dostává stále více do popředí. Mnozí si myslí, že reklamní esemesky jsou pouze otravné spamy, které lidé nečtou. Je to však pravda?
Mobily máme po ruce čtyřiadvacet hodin denně, sedm dní v týdnu a podle průzkumů se na ně podíváme v průměru 85 krát za den. Pokud tedy využijete jejich sílu, máte jistotu, že vaši reklamu zákazník určitě uvidí.
A jak je to s tvrzením, že reklamní esemesky lidi obtěžují? Faktem je, že abyste je lidem mohli zasílat, potřebujete nejprve jejich souhlas. Vše je tedy legální a v souladu s GDPR. A kromě toho máte výhodu, že vaše cílová skupina již vaše služby zná a zajímá se o ně.
Jaké má SMS marketing výhody?
Je několik důvodů, proč si z reklamních nástrojů vybrat právě SMS zprávy.
Posílání esemesek je nejrychlejší způsob, jak se spojit téměř s kýmkoli na světě, a to prakticky okamžitě. Esemesky posílá a dostává přibližně 65 procent světové populace a jejich čitelnost je opravdu vysoká. Podle statistik je až 98% šance, že si člověk zprávu přečte a ve většině případů tak učiní do pěti minut nebo ještě méně. Přesto až 61 procent marketérů esemesky nevyužívá. To znamená, že pokud tuto strategii využijete, můžete být o krok vpřed před vaší konkurencí.
Výhodou esemesek je také jejich flexibilita a rychlá a jednoduchá personalizace na základě konkrétního produktu nebo služby, kterou poskytujete.
V porovnání s tradičním nebo online marketingem, SMS marketing je finančně nenáročná metoda komunikace se zákazníky. I když posíláte esemesku většímu množství lidí, stále to pro vás může být výhodnější, jako reklama na Google nebo Facebooku. Navíc ušetříte i na designérech a fotografech.
Je to ekologické. Letáky patří do doby kamenné a díky digitálním technologiím je reklamní svět nejen rychlejší a efektivnější, ale i přátelštější k životnímu prostředí.
Market Locator jako příklad úspěšných textových kampaní
Před Vánocemi 2018 jsme se ve spolupráci s kampaní Hodina dětem rozhodli rozeslat lidem esemesku s výzvou přispět dětem a mladým lidem v nouzi.
První kampaň jsme cílili na širokou skupinu obyvatelstva, protože jsme ještě neznali cílovou skupinu. Míra prokliků CTR dosáhla 5,61 procent. Po zanalyzování této kampaně jsme identifikovali, jaká skupina lidí klikla na esemesku nejčastěji (podle indexu bonity, věku atd.).
Následně jsme na základě nich upravili cílící kritéria a spustili druhou kampaň, která přinesla velmi dobré výsledky. Díky efektivnímu zacílení skupiny pomocí Magic Linku se míra prokliků CTR zdvojnásobila (10,67%). Tato kampaň je důkazem, že správně zacílený SMS marketing může nejen přinést zisk a oslovit zákazníky, ale také sloužit dobré věci.
Pokud ještě stále váháte, zda je SMS marketing pro vás to pravé, neváhejte si přečíst naše další případové studie nebo si Market Locator rovnou zdarma vyzkoušet.