Jak jsme na Vánoce pro Hodinu dětem zdvojnásobili prokliky CTR
Před Vánocemi 2018 jsme v Market Locator podpořili dobrou věc. Darovali jsme 600.000 esemesek na kampaň Hodina dětem od Nadace pro děti Slovenska, která podporuje děti a mladé lidi v nouzi. Poté co RTVS zrušila každoroční Benefiční program, chtěl Market Locator pomoci jako mediální partner.
Rozhodli jsme se lidem rozeslat esemesku, kde se jim Hodina dětem mohla připomenout a vyzvat k trošce štědrosti před Vánocemi. Chtěli jsme, aby text esemesky byl netradiční a poutavý, proto jsme spojili síly s aforistkou „Viva píše klišé“ a vyzkoušeli pár variant. Shodli jsme se na následujícím textu.
„Naozaj sme na dobro zabudli uz nadobro? Prispejte dnes na dobru vec, pretoze nie vsetky dobre deti sa na Vianoce maju dobre. Hodina detom www.mar.lc/?QRsnh01E7S“.
U výstižné esemesky bylo ještě potřeba zvolit tu správnou cílovou skupinu. Znát svého zákazníka je alfou a omegou pro každou úspěšnou firmu. Průzkumy trhu nebo potenciálních zákazníků bývají těžko dostupné a drahé. Ani Nadace dětí Slovenska dobře nezná své donory, neboť dary jsou anonymní.
Cílení prvotní kampaně proto proběhlo podle dostupných informací, ale oslovená skupina byla dost široká. Jelikož cílem bylo poslat esemesku právě lidem, kteří jsou nejochotnější přispět 4 Eura, věděli jsme, že cílovou skupinu potřebujeme optimalizovat a využít při tom množství cílících kritérií, které Market Locator nabízí.
Nastupuje Magic Link
U standardního vyhodnocování kampaně zjistíte, kolik zákazníků kliklo na váš odkaz v esemesce, ale s Magic Link se dozvíte i jaký typ zákazníků zaujala vaše nabídka nejvíce.
Magic Link je hypertextovým odkazem v esemesce, který nyní obsahuje jedinečný algoritmus sbírání anonymizovaných dat lidí, kteří klikli na odkaz. Po první kampani tedy získáte dobrý obraz o tom, jaké skupiny lidí nejlépe reagují na vaši nabídku nebo zprávu a další kampaně už posíláte převážně této skupině.
Jak Magic Link pomohl Hodině dětem?
1. Nastavení prvotní afinitní cílové skupiny
Prvotní kampaň byla odeslána v počtu 200.000 SMS, zacílená na širokou skupinu obyvatelstva, protože jsme přesně neznali cílovou skupinu. Tato kampaň dosáhla prokliky CTR 5,61%.
2. Analýza dat z prvotní kampaně
Magic Link Analýza přinesla zajímavá zjištění. Při porovnání odeslaných zpráv a kliků v kontextu demografických skupin umíme identifikovat, které skupiny jsme trefili, a které ne. Zjednodušeně, v grafu hledáme skupiny, kde je oranžový sloupec vyšší než modrý – tehdy víme, že v této skupině klikalo na esemesku více lidí než v ostatních
3. Úprava kampaně podle zjištění
Na základě zjištění jsme upravovali cílící kritéria:
- věk od 18 do 35 let
- index bonity střední a vyšší
- používání mobilních dat > 1 GB měsíčně
- operační systém Android
Právě věk a operační systém byly nejpřekvapivější zjištění. Při rozdělení pohlaví také vidíme, že mezi muži a ženami není žádný rozdíl.
Odeslali jsme tedy testovací kampaň v počtu 40.000 SMS s novými výše uvedenými kritérii a výsledek se okamžitě projevil v podobě téměř dvojnásobných prokliků CTR 10,67%.
Velmi nás těší výsledky, kde téměř dvojnásobné zlepšení prokliků přineslo Hodině dětem více potenciálních dárců. Jsme hrdí, že Nadace pro děti Slovenska s námi testovala Magic Link jako úplnou novinku, a že dosažené výsledky předčily naše očekávání.
Dnes už můžete při svých SMS kampaní i vy využít Magic Link. Stačí se informovat přes Market Locator chat. Jednoduché 3 kroky zlepší výkon vaší komunikace a přinesou vám nové poznatky o zákaznících.
Big Data prezentují výhradně anonymizované a agregované statistické údaje načítané ze zbytkových telekomunikačních dat uchovávaných přímo u operátora. Řešení Market Locator přináší Market Locator SK s.r.o., ve spolupráci s Instarea a mobilními operátory.