Výhody cíleného SMS marketingu
Michal Haluza
< 1 min čtení
Výhody cíleného SMS marketingu
Jaké jsou výhody cíleného SMS marketingu?
Dosud méně využívaný marketingový kanál má řadu výhod, mnohé z nich připomínají výhody dobře známé z online prostředí.
- SMS umožňuje přímou a dobře cílenou komunikaci podobně jako v online prostředí
- Možnost cílit kampaň na určité lokality
- Vysoká flexibilita při oslovování s last-minute nabídkami
- SMS umožňuje zvýšit návštěvnost tehdy, když je nízká, protože provedení je velmi rychlé
- Možnost efektivní komunikace se stávajícími zákazníky
- SMS umí přijímat skoro každý telefon a téměř každý uživatel je schopen se SMS pracovat
- SMS kanál je cenově velmi výhodný
A proč je SMS marketing tak efektivní?
Zde jsou některé statistiky týkající se SMS zpráv, které mluví samy za sebe:
- SMS otevírá až 98% respondentů, e-mail méně než 20%
- Příjemce SMS zprávu obvykle přečte do 5 minut od okamžiku doručení
- Velká většina e-mailů je spam, zatímco u SMS je to jen velmi malé procento
- Na nabídky s call-to-action například formou kupónu při SMS reaguje obvykle alespoň 10-15% oslovených, přičemž při direct mailing nebo email kampaních je to jen 1-3%.
Pro koho je nejlepší SMS marketing?
SMS marketing se ukázal jako velmi účinný nástroj v maloobchodním provozu, službách (restaurace, kavárny, kina a kadeřnictví), ale také ve finančním sektoru, nebo cestovním ruchu.